ЭРҮҮЛ МЭНД

Нүдний эрүүл мэндэд тустай 8 хүнс

Нүдний эрүүл мэндэд тустай эдгээр хүнсийг өдөр тутмын хоолны дэглэмдээ оруулснаар та нүдний арчилгааг сайжруулах, сайжруулахын тулд харилцан уялдаатай ажилладаг бусад биеийн системд эерэгээр нөлөөлөх болно. Дараагийн удаа дэлгүүр орох үедээ өөх тос, элсэн чихэр ихтэй хоол хүнснээс хол байхыг хичээгээрэй. Ашигтай амин дэм, эрдэс бодисоор дүүрэн тэнцвэртэй хооллолтын тусламжтайгаар та нүдний торлог бүрхэвчээ хамгаалж, толбо үүсэхээс сэргийлж, нүдний чийглэг, эрүүл байдлыг хангах боломжтой. Хэрэв та эдгээр хоол хүнсээс заримыг нь идэж чадахгүй бол орлуулж болох нэмэлт тэжээл хэрэглээрэй.

1. Ногоон навчит ногоонуудНавчит ногоонууд нь эрүүл эсийг хамгаалах, хадгалах үйлчилгээтэй лютеин, зеаксантин зэрэг антиоксидант ихтэй байдаг. Тэд эрдэс бодис, А аминдэмээр маш их баялаг тул хортой долгионыг шүүж нүдийг тань дотроос нь хамгаалахад тусалдаг.

2. ЗагасСалмон, туна загас, сардина болон бусад загасууд нь омега-3 тосны хүчлээр асар их баялаг тул таны нүдийг хуурайшилт, шар толбо үүсэх зэрэг зүйлсээс ихээхэн хамгаалдаг. Хэрэв далайн хоол ороогүй хоол хийж байгаа бол загасны тос эсвэл маалингын үрийн тосоор нэмэлт тэжээл хэрэглэхийг зөвлөж байна.

3. ТоорБета-каротин ба ликопены хамгийн сайн эх үүсвэрүүдийн нэг бол тоор жимс юм. Тоор нь нүдний эд эсийг гэмтээхээс хамгаалдаг. Бидний бие махбодид бета-каротиныг А аминдэм болгон задалдаг нь нүдний хамгийн сайн хамгаалалтын нэг юм. Жүрж, нимбэг зэрэг бусад жимсэнд Витамин С ихээр агуулагддаг тул нүдний болор цайх, шар толбо үүсэх эрсдлийг бууруулдаг.

4. СамарСамар нь маш их хэмжээний лютеин, зеаксантин агуулдаг бөгөөд Е амин дэмийн агууламж өндөртэй байдаг тул нүдний хараа муудхаас хамгаалдаг байна.

5. ӨндөгӨндөг нь холын харааны хоол тэжээлийн хамгийн чухал эх үүсвэрүүдийн нэг юм. Цайр, Омега 3, лютеин, Д аминдэм агуулсан тул өндөг нь хөгшрөлтийг удаашруулдаг юм. Цаашилбал, өдөрт нэг өндөгний шар нь лютеины хэмжээг 26 хувь, зеаксантины хэмжээг 38 хувиар нэмэгдүүлэх боломжтой болохыг судалгаагаар тогтоожээ.

6. Улаан лооль ба эрдэнэ шишУлаан лооль нь нүдний торлог бүрхэвчийг гэрлийн нөлөөгөөр гэмтэхээс сэргийлдэг. Нөгөөтэйгүүр, эрдэнэ шиш нь лютеин ба зеаксантины эх үүсвэр бөгөөд шар толбон үүссэн пигментацийг нэмэгдүүлдэг.

7. Бүхэл үрБүхэл үрийн тарианд агуулагдах Е витамин, цайр, ниацин нь харааны ерөнхий байдлыг сайжруулж, хөгширөлттэй холбоотой шар толбо үүсэх эрсдлийг бууруулдаг.

8. Амтат төмс Нэг аяга амтат төмс нь өдөр тутмын хэрэгцээг хангах хэмжээний А аминдэм агуулдаг. Нүдний эрүүл мэндуд тустай хоол хүнсний жагсаалтад багтсан амтат төмс нь С, А аминдэмээр баялаг бөгөөд таны нүдийг дотроос нь хамгаалдаг байна мөн Е аминдэмийн өндөр агууламжтай наранцэцгийн үр, цөцгийн тос зэргийг хоол хүнсэндээ хэрэглээрэй.