ЭРҮҮЛ МЭНД

Эрүүл хооллох энгийн 10 дүрэм

Эрүүл байхын хамгийн гол эх үүсвэр бол эрүүл хооллолт юм. Энэ нь тийм ч хэцүү зүйл биш юм. Дараах энгийн 10 дүрмийг сахьдаг бол өөрийгөө эрүүл хоололдог хүн гэж дүгнэх хэрэгтэй. Харин чаддагүй бол амьдралын хэв маягтаа суулгаж эрүүл мэндээ хамгаалаарай.

1. Илүү их ногоо, жимс жимсгэнэ идээрэйХүнсний ногоо, жимс жимсгэнэ эрүүл мэндийг үгүйсгэх аргагүй. Тэдэнд эслэг, амин дэм, эрдэс бодис, ургамлын нэгдлүүд ихээр агуулагддаг бөгөөд үрэвсэлтэй тэмцэж, эсийг гэмтэхээс хамгаална. Судалгаагаар жимс, хүнсний ногооны хэрэглээ өндөр хүмүүсийн хорт хавдар, зүрхний өвчин гэх мэт өвчний эрсдэл бага байдаг байна.

2. Боловсруулсан хоол хүнсийг хязгаарлахБоловсруулсан хоол хүнс нь байгалийн байдлаасаа өөрчлөгдсөн тул зөв хооллох амьдралын хэв маягийг шууд эсэргүүцдэг. Ихэнх боловсруулсан зүйлүүд нь эслэг, тэжээллэг чанараа алдсан боловч элсэн чихэр, химийн бодис эсвэл бусад орц найрлагатай болсон байдаг. Үүнээс гадна, боловсруулсан хоол хүнс нь үрэвсэл, зүрхний өвчинд нэрвэгдэх эрсдэлтийг нэмдэг.

3. Шошгыг сайн уншиж байЗарим савласан хүнсний ногоо, самар, мах гэх мэт зарим төрлийн савласан хоол орц найрлагаасаа хамаараад ашигтай чанараа алдуугүй байдаг. Гэсэн хэдий ч хадгалалт, нэмэлт сахар, эрүүл бус өөх тос байхгүй эсэхийг баталгаажуулахын тулд шошгыг унших нь чухал юм.

4.Цэвэршүүлсэн нүүрс ус идэхээ больЦэвэршүүлсэн нүүрс ус бол хэт боловсруулахад хялбар боловч тэжээллэг чанар багатай хоол юм.Судалгаагаар нүүрстөрөгчийн цэвэршүүлсэн хэрэглээг үрэвсэл, инсулины эсэргүүцэл, элэгний өөхлөлт, таргалалттай холбож үздэг. Харин эсрэгээр, илүү их тэжээллэг бодис, эслэгээр хангаж өгдөг үр тариа үрэвслийг бууруулж, гэдэсний эрүүл мэндийг сайжруулдаг.

2834 хүнд хийсэн нэг судалгаагаар голдуу бүхэл үрийн тариа хэрэглэдэг хүмүүс цэвэршүүлсэн нүүрс ус хэрэглэдэг хүмүүсээс хэвлийн өөхлөлт багатай байжээ.

Хэрэв та үр тариа иддэг бол боловсруулсан үр тарианы талх, овъёос гэх мэт хамгийн бага боловсруулсан бүтээгдхүүн сонгоорой. Бэлэн үр тариа, цагаан талх болон бусад цэвэршүүлсэн нүүрс уснаас хол бай.

5. Ургамлын тосноос зайлсхийхУргамлын тосыг химийн аргаар гаргаж авдаг тул өндөр боловсруулалт хийдэг. Зарим тосонд их хэмжээний омега-6 өөхний линолейны хүчил агуулагддаг. Амьтад болон тусгаарлагдсан эсүүдэд хийсэн судалгаагаар үрэвслийг нэмэгдүүлж, жин нэмэх, зүрхний өвчин тусах эрсдэлийг нэмэгдүүлдэг болохыг харуулжээ. Зөв хооллолтонд ургамлын тос, эрүүл өөх тос идэх нь бас чухал юм. Эдгээрт өөхөн загас, самар, авокадо орно.

6. Элсэн чихрийн хэрэглээг танахЭлсэн чихрийн хэрэглээг танахын тулд орлуулж болохуйц байгалийн гаралтай бүтээгдхүүнүүдийг сонгож болно. Зөгийн бал, агчны сироп зэргээр элсэн чихрийн хэрэглээг орлуулж болох юм.

7.Согтууруулах ундааны хэрэглээг хязгаарлахАрхи нь буталсан үр тариа, жимс жимсгэнэ, хүнсний ногоонд мөөгөнцөр нэмж, хольцыг исгэх замаар хийдэг. Зарим төрлийн согтууруулах ундаа, ялангуяа дарсыг дунд зэрэг уух нь таны зүрхний эрүүл мэндийг сайжруулдаг. Гэсэн хэдий ч согтууруулах ундаа байнга хэрэглэх нь үрэвслийг өдөөж, элэгний өвчин, хоол боловсруулах эрхтний эмгэг, хэвлийн илүүдэл өөх зэрэг эрүүл мэндийн олон асуудал үүсэх гол шалтгаан болдог байна.

8. Савласан амттанаас зайлсхийТа зөв хооллох гэж байгаа бол савласан амттанаас зайлсхийх хэрэгтэй. Ихэвчлэн нарийн ширхэгтэй үр тариа, элсэн чихэр, ургамлын тос болон бусад эрүүл бус орцууд ордог. Эдгээр боловсруулсан хоол хүнс нь тэжээллэг чанар багатай байдаг.

9.Усыг үндсэн ундаа болгоУс бол хамгийн эрүүл, байгалийн ундаа. Ус нь мэдээж нэмэлт, элсэн чихэр, бусад эргэлзээтэй орцуудыг агуулдаггүй бөгөөд таны ууж чадах хамгийн цэвэр ундаа юм.

Үүний эсрэгээр чихрийн амтат ундаа нь чихрийн шижин, таргалалт болон бусад өвчний эх үүсвэр болдог. Үүнээс гадна, жимсний жүүс нь элсэн чихрийн өндөр агууламжтай тул мөн ижил асуудлуудыг үүсгэдэг.

Элсэн чихэргүй кофе, цай нь бас сайн сонголт бөгөөд эрүүл мэндэд хэд хэдэн ач тустай байдаг боловч кофейнд мэдрэмтгий хүмүүс хоолныхоо хэмжээг багасгах хэрэгтэй.

10. Гарал үүсэл нь баталгаатай чанартай мах хэрэглэАмьтад ихэвчлэн халдвараас урьдчилан сэргийлэх зорилгоор антибиотик эм ууж, өсөлтийг хамгийн их байлгахын тулд эстроген, тестостерон зэрэг гормон тарьдаг. Тиймээс гарал үүсэл нь баталгаатай чанартай мах хэрэглэх хэрэгтэй. Түүгээр ч зогсохгүй аж үйлдвэрийн фермүүдийн ихэнх үхрүүд байгалийн өвс тэжээлээс илүү үр тариагаар тэжээгддэг. Судалгаанаас харахад өвсөн тэжээлтэй үхрийн мах нь үр тариагаар тэжээж буй үхрийн махнаас үрэвслийн эсрэг омега-3 өөх тос, антиоксидант агууламж өндөртэй байдаг